Etiket fiyatı 10.00

Hz. Ya’kûb

Dünyaya dair her rütbe ve her ilim geçici ve dünyada kalıcıdır. Ezelî ilim ise Allah’ın kullarında kendi kabiliyetlerine göre tecellî etmesidir. Burada kullanılan tecellî kelimesine dikkat etmek gerekir. Bu kelime, bir aynada bir vasfın ortaya çıkması gibidir. Hulûl değildir, yani Allah kulun içine girmez. Kulda gözüken mucizeler Allah’a ait olup kulun kendinden zuhura gelmez. Allah kulu ile aracıyla konuşmaz. Sadece bu hakîkati öğretmek için görevlendirilen bazı kişiler vardır.

Kategoriler: . Etiketler: , .

Kitapyurdu'ndan indirimli satın almak için tıklayın!


Kitap Açıklaması

Dünyaya dair her rütbe ve her ilim geçici ve dünyada kalıcıdır. Ezelî ilim ise Allah’ın kullarında kendi kabiliyetlerine göre tecellî etmesidir. Burada kullanılan tecellî kelimesine dikkat etmek gerekir. Bu kelime, bir aynada bir vasfın ortaya çıkması gibidir. Hulûl değildir, yani Allah kulun içine girmez. Kulda gözüken mucizeler Allah’a ait olup kulun kendinden zuhura gelmez. Allah kulu ile aracıyla konuşmaz. Sadece bu hakîkati öğretmek için görevlendirilen bazı kişiler vardır. Ne yazık ki halk onları görür. Halbuki yapan, yaptıran Allah’tır. Kul, kendisindeki Allah’a ait hakîkati kimin vâsıtasıyla görmüşse onu Allah zannetmeye başlar. Ondan görünen her mucizenin, o kişinin kendisine ait olduğunu sanır. Bu durumda Allah’a değil, aradaki kişiye tapmaya başlar. Bu da şirke sebebiyet verir ki Kur’an’da affı olmayan günahlardan biridir.

Halbuki Hocam Kenan er-Rifâî, Allah’ı kula öğreten öğretmen ile Allah arasındaki büyük farkı şu şiiriyle belirtmiştir:

Kulluğu müminlerin bir ulu Süphanedir.
Hizmeti dervişlerin er olan insânedir.

Bu durumda sen her kimden ne öğrenirsen öğren (peygamberden dahi) öğreten Allah’tır. Ama Allah’ın bu Rab isminde tesirli kıldığı ve ondan aşikâr olduğu seçilmiş kişiye şükretmek ve hizmet etmek gerekir. İşte ruhbanlık sınıfı böyle algılanırsa günah olmaktan çıkar. Mürşide veya peygambere duyulan sevgi de bu sebepledir.

Buradaki hizmet kelimesinden maksat, mürşidin öğrettiği ve gösterdiği ahlâk-ı Muhammedî ile ahlâklanıp Kur’an ve sünnete uymak demektir. Bu ahlâkı anlatan kişi, kendini Allah’tan ayrı bir varlık olarak görürse veya biz onu böyle idrak edersek ruhbanlık oluşur ki bu da Allah tarafından reddedilir.

Basın Yansımaları

kitap detayı

  • İlk Baskı Tarihi : Eylül 2016
  • ISBN : 9786059901307
  • Dil : TÜRKÇE
  • Sayfa Sayısı : 109
  • Cilt Tipi : Karton Kapak
  • Kağıt Cinsi : Kitap Kağıdı
  • Boyut : 13,5 x 21 cm

Yazar hakkında

Cemâlnur Sargut

Cemâlnur Sargut
Cemâlnur Sargut 1952'de İstanbul'da doğmuş, üniversite eğitimini Kimya Mühendisliği dalında tamamladıktan sonra 20 yıl kimya öğretmeni olarak görev yapmıştır. Mutasavvıf bir ailede y...

Facebook

Sidre ağacı, meleklerin bilgisinin sınırına işaret eden yedinci semâdaki bir ağaçtır. Meleklerden hiçbiri onun ötesindekini bilmez...

Martin Lings - Gerçek Bilgi
bit.ly/2jBz0ca
...

View on Facebook

Müslümanlar hakkında gıybette bulunan, Allah’ın hoşnut olmayacağı sözleri sarf eden kişi onca tesbihat çekeceğine dilini günahlardan korusa, kendisi için daha hayırlı olurdu.

İmam Gazzali - İnsanın Aldanışı
bit.ly/2deyZWy
...

View on Facebook

Adres

Bağdat Cad. No:167/2 B Blok D:4 Çatırlı Apt. Kat:2 Göztepe Kadıköy / İstanbul

irtibat@nefesyayinevi.com+90 216 359 10 20+90 216 359 40 92

Haberdar Ol!